پی ام سئو

فهرست مطالب

آموزش سئو

آموزش سئو رایگان از صفر تا صد

آموزش سئو (SEO tutorial)، به فرایند یادگیری و اِعمال مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی اطلاق می‌شود که هدف آن‌ها افزایش دیده‌شدن وب‌سایت‌ها در صفحات نتایج موتورهای جستجو است.

 این آموزش‌های سئو شامل به‌کارگیری تاکتیک‌های مختلف برای جلب توجه کاربران به وب‌سایت، و تأثیرگذاری بر رتبه‌بندی در جستجو به صورت ارگانیک (طبیعی) می‌شود. به زبانی دیگر، سئو به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت‌تان را بر اساس پارامترهایی که موتورهای جستجو مانند گوگل برای رتبه‌بندی استفاده می‌کنند، بهینه‌سازی کنید.

فصل 1:

مقدمه 

مقدمه آموزش سئو

در این آموزش به بررسی اصول اولیه سئو همچون اهمیت محتوا، کلمات کلیدی، لینک‌سازی و… می‌پردازیم تا شروعی ساده برای آشنایی با این حوزه داشته باشید. همچنین به برخی ابزارهای آنالیز و نرم‌افزارهای مفید سئو اشاره می‌کنیم تا بتوانید رتبه‌ی سایت خود را بهبود ببخشید. آماده‌ایم دنیای سرگرم‌کننده سئو را با هم کشف کنیم.

اهمیت آموزش سئو

در عصر حاضر که اکثر کسب‌و‌کارها از طریق بستر آنلاین فعالیت می‌کنند، داشتن یک استراتژی سئو قوی برای دیده‌شدن در بین رقبا ضروری است. آموزش سئو نه تنها برای متخصصین بازاریابی دیجیتال و مدیران وب بلکه برای صاحبان کسب‌وکارها و شرکت‌ها نیز اهمیت دارد.

 از این رو، آموزش سئو شامل فهمیدن مفاهیم کلیدی همچون کلمات کلیدی، تولید محتوا با کیفیت، ساختار سایت، پیوندهای داخلی و بیرونی، و بهینه‌سازی برای موبایل است.

چگونگی آموزش سئو در پی ام سئو

اهمیت آموزش سئو با پی ام سئو

آموزش سئو در وب سایت ما یعنی پی ام سئو به صورت جز به جز از تعارف اولیه تا پیشرفته ترین مطالب توسط پدرام ظفریان ( متخصص و مدیر سئو وب سایت پی ام سئو ) انجام میشود. این نوع آموزش سئو برای افراد مبتدی با دانش صفر از سئو تا افراد حرفه ای با دانش صد در صدی میتواند بسیار مفید باشد، زیرا این آموزش ها بر مبنای تجربه شخص بنده  تحت اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

دوستای گلم تو این آموزش هر جا که بخوام طبق تجربه هام یک بخشی رو آموزش بدم لحن نوشتاری رو به صمیمانه تغییر میدم امیدوارم پای بی ادبی من نزارید. همچنین بخش های دیگه که اموزش تقریبا آکادمیک داره رو به صورت لحن رسمی خدمتتون عرض کردم.

بیایید ابتدا به این پاسخ این سوال بپردازیم که چرا اصلا سئو را بیاموزیم؟

ضرورت یادگیری سئو برای انواع کسب و کار های آنلاین

یادگیری سئو (Learn SEO) به عنوان یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در عرصه بازاریابی دیجیتال به شمار می‌آید. سئو مجموعه‌ ای از فعالیت‌ها و استراتژی‌ هایی است که با هدف بهبود دیده شدن وب‌سایت در نتایج جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو اعمال می‌شوند. در این دنیای دیجیتالی، یادگیری سئو می‌تواند تفاوت میان موفقیت و شکست یک کسب‌وکار را رقم بزند.

مسیر یادگیری سئو از مقدماتی تا پیشرفته

افزایش دیده‌ شدن

یکی از بزرگ‌ ترین مزایای سئو، افزایش دیده شدن وب‌سایت در میان جستجوهای مرتبط است. با بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها، آن‌ها می‌توانند ترافیک بیشتری را جذب کرده و در نتیجه، مشتریان بالقوه بیشتری را به سمت خود هدایت کنند. یادگیری و اعمال روش‌های مؤثر سئو می‌تواند به مشاغل کمک کند تا براحتی مخاطب خود را پیدا کنند و در معرض دید آن‌ها قرار بگیرند.

کاهش هزینه‌ های تبلیغات

یادگیری سئو می‌تواند منجر به کاهش چشمگیر هزینه‌های تبلیغاتی شود. وقتی وب‌سایتی به طور طبیعی بر روی صفحه اول موتورهای جستجو ظاهر می‌شود، نیاز به صرف هزینه برای تبلیغات پولی یا سایر اقدامات پرهزینه برای جلب نظر مشتری کمتر می‌شود.

افزایش اعتبار

وب‌سایت‌هایی که در صدر نتایج جستجو قرار دارند، اعتبار بیشتری نزد کاربران دارند. یادگیری سئو به شما کمک می‌کند تا به این موقعیت دست پیدا کنید و به این ترتیب، به اعتبار برند خود بیافزایید.

پاسخگویی به تغییرات الگوریتمی

موتورهای جستجو مرتب الگوریتم‌های خود را بروز می‌کنند. افرادی که در زمینه سئو تبحر دارند، توانایی واکنش سریع به این تغییرات و تنظیم استراتژی‌ها را برای حفظ یا بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت خود دارند.

درک بهتر مخاطب

یادگیری سئو به شما کمک می‌کند تا رفتار مخاطب هدف خود را درک کرده و با بهینه‌سازی محتوا و سایر جنبه‌های سایت، نیازهای آن‌ها را برآورده نمایید.

تقویت مهارت‌های تحلیلی

دانش سئو شامل تحلیل داده‌ها و کسب بینش از ترافیک وب‌سایت است. کسانی که سئو یاد می‌گیرند، می‌توانند نتایج حاصل از گزارش‌های تحلیلی را برای بهبود عملکرد وب‌سایت استفاده کنند.

بهبود تجربه کاربری

سئو تنها به کلمات کلیدی و لینک‌سازی محدود نمی‌شود. آشنایی با سئو یادآور اهمیت تجربه کاربری(UX) برای رتبه‌بندی است. وب‌سایت‌های با UX خوب، رتبه‌بهتری در جستجوها کسب می‌کنند.

رقابت در بازار

در نهایت، چنان‌چه شما مهارت‌های سئو را یاد بگیرید، می‌توانید در بازاری که رقبا نیز اقدام به بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو می‌کنند، سهم بیشتری داشته باشید.

به عبارت دیگر، یادگیری سئو نه تنها یک مزیت رقابتی است، بلکه یک ضرورت کسب‌و‌کار برای بقا و شکوفایی در دنیای آنلاین امروز است. آن دسته از برندها و اشخاصی که درک درستی از سئو دارند و در تلاش برای به‌روزرسانی دانش و تکنیک‌های خود هستند، نه تنها کاربران بیشتری را جذب می‌کنند، بلکه قادر خواهند بود ارزش بیشتری برای مشتریان خود ایجاد نمایند.

تبصره مهم برای یادگیری سئو

شاید این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد که برخی از شرکت ها و صاحبان کسب و کار به دلایل مختلف نمی توانند به آموزش سئو بپردازند.

همچنین در عین حال نیازمند بهینه سازی سایت خود هستند. حال آنها چگونه میتوانند بدون صرف وقت برای یادگیری به بهینه سازی وب سایت خود به صورت کاملا حرفه ای بپردازند؟

من پاسخی بهتر از این که بگم تنها راهش مشاوره سئو اونم به صورت حرفه ایه نمیتونم به سوال بدم. 

امیدوارم که تا به اینجا ضرورت یادگیری سئو برای کسب و کارتان را درک کرده باشین. خب در ادامه این آموزش می خواهیم به مولفه های اصلی یادگیری سئو بپردازیم.

مولفه‌های اصلی آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته

مولف های اصلی آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته
  1. تحقیق کلمات کلیدی: شناسایی و استفاده از کلمات و عباراتی که کاربران برای پیدا کردن محصولات، خدمات یا اطلاعات در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند.

  2. سئو داخلی (On-Page SEO): بهینه‌سازی عناصر موجود در داخل صفحات وب‌سایت (مثل عنوان‌ها، متادیتاها، محتوا و تصاویر) برای بهبود رتبه‌بندی.

  3. سئو خارجی (Off-Page SEO): تمرکز بر فعالیت‌های خارج از وب‌سایت که به اعتبار آن کمک می‌کند، از جمله ساخت پیوندها و سیگنال‌های اجتماعی.

  4. سئو فنی یا تکنیکال (technical seo): بهینه‌سازی عناصر فنی وب‌سایت مانند سرعت بارگذاری صفحه، استفاده از فایل‌های robots.txt و sitemaps.xml، و معماری اطلاعات.

  5. تولید محتوا: ایجاد محتوای باارزش و مرتبط که نیازهای کاربران را برآورده کند و آن‌ها را ترغیب به تعامل با وب‌سایت کند.

  6. آنالیز: استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics برای تحلیل رفتار کاربران و ارزیابی موفقیت تاکتیک‌های اِعمال‌شده.

نتیجه‌گیری این فصل

آموزش سئو یک فرایند مستمر و پویا است که نیازمند توجه و تمرین مداوم و همچنین به‌روزرسانی دانش با تغییرات مداوم الگوریتم‌های موتورهای جستجو می‌باشد. این آموزش‌ها به افراد و کسب‌و‌کارها امکان می‌دهد تا نه تنها در فضای آنلاین پیدا شوند، بلکه بتوانند با قدرت در مقابل رقبا بایستند و به رشد خود ادامه دهند.

خب این 6 مولفه فقط به صورت تیتروار معرفی شد، در ادامه این مقاله جامع آموزش سئو به صورت عملی و تجربی به بررسی کامل این مولفه ها خواهیم پرداخت.

ابتدا بیاین بریم سراغ آموزش تحقیق کلمات کلیدی…

فصل 2:

تحقیق کلمات کلیدی 

آموزش کیورد ریسرچ با پی ام سئو

در این فصل از آموزش رایگان سئو، به تحقیق کلمات کلیدی به صورت جز به جز میپردازم. البته با فرض بر این که شما با دو مفهوم سئو چیست و خود کلمات کلیدی آشنایی ابتدایی رو دارین، به ادامه این مطلب خواهم پرداخت.

تحقیق عبارت یا کلمات کلیدی به چه معناست؟

تحقیق کلمات کلیدی به چه معناست

تحقیق عبارت یا کلمات کلیدی فرآیندی است که در آن ما به دنبال عبارت‌ها یا کلماتی هستیم که کاربران موتورهای جستجو برای یافتن محتوای مرتبط با موضوع مورد نظرشان استفاده می‌کنند. این فرآیند به ما اطلاعات مفیدی می‌دهد که می‌توانیم از آن‌ها برای بهبود سئو، تولید محتوا و تبلیغات سایت خود استفاده کنیم.

برای انجام تحقیق عبارت یا کلمات کلیدی، ما باید به چند مرحله توجه کنیم:

برای پیدا کردن یک کلمه یا عبارت کلیدی شما به طی کردن 5 مرحله نیاز دارید.

مرحله اول شناسایی هدف و مخاطب:

 ما باید بدانیم که مخاطبین حوزه کاری ما چه کسانی هستند، چه محصولات یا خدماتی ارائه را باید به مشتریان خود ارائه دهیم. یا حتی چه مشکلاتی را با خدمات خود میتوانیم برایشان حل کنیم که با این کار بتوانیم چه نوع ارزشی برای مشتریان خود ایجاد کنیم. همچنین باید بدانیم که مخاطبان ما چه نیازها و چه سوالاتی و انتظاراتی از ما دارند.

فکر کنم یک خورده سخت شد! نگران نباشید بزارید براتون راحت کنم مرحله اول رو. ببینید تو مرحله اول تنها کاری که شما باید انجام بدید اینه که بدونید کاربران یا مشتریان وب سایت شما دنبال چی هستن و تمام. 

یک راه میانبر بخوام براتون بگم خودتونو بزارید جای مشتریاتون بعد ببنید خودتون باشید چی نیاز دارید. حله؟

مرحله دوم ایجاد لیست کلمات کلیدی:

 ما باید بر اساس هدف و مخاطب خود، لیستی از کلمات یا عباراتی را تهیه کنیم که مرتبط با موضوع سایت ما هستند و ممکن است کاربران برای جستجوی آن‌ها استفاده کنند. ما می‌توانیم از روش‌های مختلفی برای ایجاد این لیست استفاده کنیم، مانند استفاده از ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی، بررسی رقبا، بررسی محتوای موجود در سایت، بررسی نظرات کاربران و غیره.

مرحله سوم ارزیابی و انتخاب:

همچنین باید لیست کلمات کلیدی را با توجه به معیارهای مختلفی مانند میزان جستجو، رقابت، ارتباط، نرخ تبدیل (CTR) و غیره ارزیابی و رتبه‌ بندی کنیم. سپس باید کلمات کلیدی مناسب را برای هر صفحه از سایت خود انتخاب کنیم. ما می‌توانیم از انواع مختلف کلمات کلیدی مانند کلمات کلیدی اصلی، کلمات کلیدی بدنه، کلمات کلیدی طولانی و کلمات کلیدی محلی استفاده کنیم.

مرحله چهارم بازنگری و به روزرسانی:

 ما باید عملکرد کلمات کلیدی را با استفاده از ابزارهای مانند گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول و غیره اندازه‌گیری و مانیتور کنیم. ما باید ببینیم که کدام کلمات کلیدی بازدید، کلیک، رتبه، تبدیل و غیره بیشتری را برای سایت ما ایجاد می‌کنند و کدام کلمات کلیدی نیاز به بهبود دارند. ما باید لیست کلمات کلیدی را به‌طور مداوم به‌روزرسانی کنیم و کلمات کلیدی جدید را اضافه کنیم.

فصل 3:

بهینه سازی محتوا

بهینه سازی محتوا

این فصل یکی از مهمترین سرفصل های آموزش سئو به حساب میاد. چون خیلی از افراد با وجود آموزش های تولید محتوایی که در سطح وب می بینند، همچنان نمیتونند یک محتوای ارزشمند برای سایتشون بنویسن. خب دلیلش چیه؟

دلیلش اینه که این سری افراد که (شاید خودتم این شرایط رو تجربه کرده باشی) هنوز بلد نیستن به عنوان مثال یک محتوای متنی رو با دانش سئو خودشون ترکیب کنن. این برمیگرده به نداشتن یک سری ویژیگی ها مثل: خلاقیت، دانش تخصصی سئو، وقت نگذاشتن و …

بیاید از صفر این مسئله رو حل کنیم. همه ما ( سئوکارها) میدونیم که محتوا یک پادشاه در سئو تلقی میشه، پس جای هیچ شکی نیست که محتوای خوب و با کیفیت که با اصول سئو نویسی همراهه بخش اعظم بهینه سازی یک صفحه یا سایت رو تشکیل میده.

خب حالا این که چه جوری اون محتوا رو بهینه کنیم رو قراره در ادامه داخل این فصل یاد بگیری پس با دقت به توضیحاتم نگاه کن.

بهینه سازی محتوا چیست؟

اول بزارید بگم که معنی بهینه سازی محتوا چیه؟ ببینید در واقع بهینه سازی محتوا به معنی یک فرآیندی دقیق و تخصصی برای ارتقای کیفیت و کارایی محتوا( متنی، تصویری، صوتی) است.

این فرآیند با هدف جلب نظر مخاطبان و موتورهای جستجو مانند گوگل، به منظور افزایش ترافیک، تعامل و در نهایت، دستیابی به اهداف بازاریابی( کسب رتبه های بالاتر در نتایج سرپ) انجام می‌شود.

اصول بهینه‌سازی محتوا در سئو

اصول بهینه سازی محتوا در سئو

حالا بیاین اصول بهینه سازی رو بهتون معرفی کنم این اصول حتما باید پشت سر هم رعایت بشن که عبارت اند از:

1. تحقیق کلمات کلیدی:

  • شناسایی کلمات و عباراتی که کاربران برای جستجوی موضوع مورد نظر خود به کار می‌برند.
  • انتخاب کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و رقابت کم و دم دراز بودن یا همان (Long tail).
  • استفاده از ابزارهای تخصصی که تو فصل 2 بهشون به صورت کامل اشاره کردیم.

2. ساختار و نگارش:

  • عناوین جذاب و مرتبط با موضوع محتوا.
  • استفاده از پاراگراف‌های کوتاه و خوانا.
  • لحنی واضح.
  • استفاده از تصاویر، ویدئو های جذاب.

3. سئو محتوا:

  • استفاده صحیح از کلمات کلیدی در عنوان( tag title)، متا توضیحات( meta description)، در متن محتوا، URL و متن جایگزین تصاویر.
  • بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحه.
  • استفاده از لینک‌ سازی داخلی به صورت خوشه محتوا یا ( پیلار کلاستر).

4. تجربه کاربری (UX):

  • تناسب محتوا با نیاز و سلیقه مخاطبان.
  • سهولت پیمایش و دسترسی به اطلاعات.
  • طراحی جذاب.

5. آنالیز و بهبود:

  • رصد و بررسی عملکرد محتوا با استفاده از ابزارهای تحلیل وب.
  • شناسایی نقاط قوت و ضعف محتوا.
  • اعمال تغییرات و به روزرسانی های مستمر محتوا.

مزایای بهینه‌سازی محتوا برای سئو یک صفحه

  • افزایش ترافیک ارگانیک وب‌ سایت.
  • ارتقای رتبه در موتورهای جستجو.
  • افزایش تعامل یا همان engagement مخاطبان.
  • تقویت برندینگ و افزایش اعتبار.
  • دستیابی به اهداف بازاریابی و فروش.

ابزارهای مفید برای بهینه‌سازی محتوا

  1. Google Search Console (گوگل سرچ کنسول برای تحقیق کلمات کلیدی و پیدا کردن خطاهای صفحه)
  2. Google Analytics ( گوگل آنالیتکس برای آمار صفحات وب سایت)
  3. Yoast SEO ( افزونه یواست سئو برای بهینه سازی محتوای داخل یک صفحه)
  4. Rank Math ( افزونه رنک مث همانند یواست برای بهینه سازی یک محتوا به کار می روند.

جمع‌بندی این فصل:

بهینه‌ سازی محتوا، یک فرآیند پویا و مستمر است که نیازمند دانش، تخصص و کمی حوصله است. با به کارگیری اصولی و خلاقانه این فرآیند، می‌توانید محتوایی ارزشمند و جذاب خلق کنید. شما با بهینه سازی یک محتوا نه تنها مخاطبین حوزه خود را مجذوب تخصص حوزه فعالیت خود میکنید، بلکه در مسیر موفقیت در دنیای سئو با سرعت بیشتر حرکت خواهید کرد.

فصل 4:

موارد سئو داخلی و تکنیکال

فصل چهارم آموزش سئو داخلی و تکنیکال

این فصل یکی از مهمترین فصل های آموزش سئو به حساب میاد. سئو داخلی و موارد تکنیکال پایه و اساس اصلی بهینه سازی یک وب سایت هستند. از اونجایی که در فصل اول من به آموزش موارد پایه سئو پرداختم. آموزشهای جامع سئو داخلی و تکنیکال رو هم براتون لینک مقالاتشو قرار دادم حتما اگر میخواهین از صفر این دو مورد حرفه ای تر رو یاد بگیرید مقالاتشونو با دقت بخونید. 

خب اولین موضوعی که دراین فصل باید درباره اش صحتب کنیم. بخش لینک سازی داخلیه

به طور خلاصه اگر بخوام براتون لینک سازی داخلی رو شرح بدم باید بگم به پیوندهایی که از یک صفحه در وب سایت به صفحه دیگری در همان وب سایت اشاره می کنند. این لینک ها نقش مهمی در هدایت کاربران و خزنده های موتورهای جستجو در سایت شما دارند و به آنها کمک می کنند تا محتوای مرتبط را پیدا کنند.”

خب حال این لینک سازی داخلی باید طبق یک اصول انجام بشه تا بهترین نتیجه رو براتون به جا بزاره. 

اصول لینک سازی داخلی چگونه است؟

برای داشتن یک استراتژی لینک سازی داخلی موفق، رعایت 7 اصول زیر ضروریه:

1) ساختار سایت منطقی و بهینه:

ساختار وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که کاربران و موتورهای جستجو به راحتی بتوانند در آن حرکت کنند. یک ساختار سلسله مراتبی یا به اصلاح مسطح با دسته بندی های واضح، ناوبری آسان را برای کاربران فراهم می کند.

2) استفاده از کلمات کلیدی مرتبط:

هنگام ایجاد لینک های داخلی، از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای صفحه مقصد در متن لینک (anchor text) استفاده کنید. این کار به موتورهای جستجو برای درک بهتر موضوع صفحه کمک می کند.

3) لینک دهی به صفحات مهم:

صفحات مهم سایت شما، مانند صفحه اصلی، صفحات دسته بندی، و صفحات محصولات یا خدمات شما، باید لینک های بیشتری دریافت کنند. این کار اهمیت آنها را به موتورهای جستجو نشان می دهد.

4) استفاده از لینک های عمیق:

لینک های عمیق، پیوندهایی هستند که به صفحات خاص یا به اصلاح صفحات لندینگ در سایت شما اشاره می کنند، نه فقط صفحه اصلی. این کار به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا مستقیماً به محتوای مرتبط دسترسی پیدا کنند.

5) جلوگیری از لینک های شکسته:

مرتباً لینک های داخلی سایت خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ لینک شکسته ای وجود ندارد. لینک های شکسته تجربه کاربری را خراب می کنند و می توانند بر رتبه بندی سئو تأثیر منفی بگذارند.

6) استفاده از نقشه سایت:

یک نقشه سایت XML یا به اصلاح سایت مپ ایجاد کنید و آن را به موتورهای جستجو ارسال کنید. این کار به خزنده ها کمک می کند تا تمام صفحات سایت شما را کشف و ایندکس کنند.

برای این کار کافی در سایت های وردپرسی افزونه یواست سئو را نصب کنید.

7) استفاده متعادل از لینک ها:

از قرار دادن بیش از حد لینک در یک صفحه خودداری کنید. تعداد زیاد لینک ها می تواند گیج کننده باشد و به عنوان اسپم تلقی شود. در عوض، لینک ها را به صورت استراتژیک و در جاهایی که منطقی هستند قرار دهید.

با پیروی از این اصول، نه تنها می توانید یک استراتژی لینک سازی داخلی قوی ایجاد کنید بلکه به بهبود ناوبری سایت، افزایش مدت زمان حضور کاربران، و در نهایت، بهبود رتبه بندی سئوی شما کمک می کند.

به خاطر داشته باشید که لینک سازی داخلی یک فرآیند مداوم است و باید به طور منظم بررسی و بهینه شود تا بهترین نتایج را به دست آورید.

منتظر به روز رسانی های مداوم این مقاله باشید….

بله، آموزش سئو برای هر کسب‌ و کاری که می‌خواهد با یک سایت حضور آنلاین داشته باشه و توسط مشتریان در موتورهای جستجو مانند: گوگل به آسانی یافت بشه، ضروریه.

این مهارت برای متخصصان بازاریابی دیجیتال، مدیران وبسایت‌ها، صاحبان بلاگ‌ها، و هر شخصی که به دنبال بالابردن بازید آنلاین است، کاربردیه.

یادگیری سئو یک فرایند مستمر است و زمان مورد نیاز برای اینکه شخصی در آن مهارت کامل پیدا کند، می‌تواند متفاوت باشد. برخی از اصول اولیه سئو ممکن است در عرض چند هفته یا ماه قابل فهم باشند، اما تسلط کامل بر سئو و درک عمیق از تمامی جنبه‌ های آن می‌تواند سال‌ ها تجربه و یادگیری مستمر را طلب کند.

با توجه به تغییرات مداوم الگوریتم‌های موتورهای جستجو، لازم است که متخصصین سئو مداوم خود را به‌ روز نگه دارند تا تاکتیک‌ها و استراتژی‌ های جدید را یاد بگیرند و از ابزارهای تحلیلی نوین بهره ببرند.

 

یادگیری دانش سئو به کسب‌ و کارها کمک می‌کنه که بر روی کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خودشون کار کنند تا بتونند رتبه های برتر رو فتح کنند. این کار باعث میشه تا سایتشون بازدید بیشتری جذب کنه و مشتریان هدف خودشو پیدا کنه. 

پیمایش به بالا